">
تلویزیون چکاد

افغانستان درس عبرت تاریخ؛ سیگار خواستار نظارت بر کمک‌ها در اوکراین شد

169

جان ساپکو، سربازرس کمک‌های آمریکا به افغانستان موسوم به سیگار به ۷۷ میلیارد دالر کمک‌های ایالات متحده  به اوکراین اشاره کرده و بر لزوم نظارت بر این کمک‌ها تاکید ورزیده است.

آقای ساپکوک گفت، باید از اشتباهات آمریکا در افغانستان درس گرفته شود و نظارت دقیقی بر کمک‌های مالی انجام گرفته در اوکراین صورت بگیرد.

او در ادامه تاکید ورزید که اگر فساد مالی در اوکراین گسترش یابد، مردم این کشور همانند مردم افغانستان حمایت خود را از دولت و ارتش این کشور سلب خواهند کرد.

آقای ساپکو که با شبکه خبری فاکس نیوز مصاحبه می‌کرد افزود، آمریکا بیشتر از تمام کشورهای اروپایی به اوکراین کمک می‌کند و با گسترش فساد همانند آنچه در افغانستان روی داد، هدف اصلی که شکست روسیه است محقق نخواهد شد.

وی خاطرنشان ساخت که نه تنها عناصر فاسد در اوکراین، بلکه پیمانکاران فاسد آمریکایی نیز ممکن است که به این پول‌ها چشم بدوزند و مردم اوکراین دست از حمایت رییس جمهور خود بکشند.

این در حالی است که به باور سربازرس سیگار، فساد حکومتی و سیاستمداران در افغانستان باعث سرخوردگی مردم این کشور شده و آن‌ها در برابر پیشروی طالبان در کابل هیچ حمایتی از دولت نکردند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.