">
تلویزیون چکاد

سریال ناتمام دوای بی‌کیفیت؛ ساکنان میدان وردک اعتراض دارند

213

شماری از ساکنان میدان وردک می‌گویند، دوای بی‌کیفیت در مقایسه با سال گذشته به مراتب بیشتر شده و وضعیت بسیاری از بیماران را در این ولایت بدتر کرده است.

این افراد می‌گویند، نه تنها دواهایی که در این ولایت عرضه می‌شود نمی‌تواند وضعیت بیماران را بهبود بدهد، بلکه روی وخامت حال آن‌ها نیز تاثیرگذار است.

ساکنان میدان وردک تاکید ورزیده‌اند که به دلیل دواهای بی‌کیفیت، مردم برای درمان خود به پاکستان می‌روند و از آن کشور برای بیماران خود دوا می‌آورند.

همزمان، داروفروشان در میدان وردک می‌گویند، داروهایی که به این نقطه آورده می‌شود کیفیت خوبی ندارد و به جای دوا در آن‌ها تباشیر می‌ریزند.

در عین حال، مسوولان طالبان در میدان وردک نیز می‌پذیرند که کیفیت دوا در این ولایت کاهش یافته اما اطمینان می‌دهند که به زودی این چالش را برطرف خواهند ساخت.

حبیب‌الله مجاهد، رییس اطلاعات و فرهنگ طالبان در میدان وردک اذعان کرد، این گروه در بخش توزیع دوا نظارت می‌کند و اداره استاندارد در تمامی ولایت‌ها با همکاری مسوولان وزارت صحت عامه طالبان دواها را بررسی می‌کنند.

این در حالی است که افغانستان در بخش تولید دوا برای نیازهای داخلی خود به شدت ضعیف است و به همین منظور روی واردات دوا از کشورهای دیگر تکیه دارد.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.