">
تلویزیون چکاد

روسیه خواستار برقراری صلح و آشتی ملی در افغانستان شد

154

دولت روسیه به تازگی بر لزوم برقراری صلح  وثبات پایدار در افغانستان تاکید ورزیده و آن را مهم‌ترین عنصری می‌داند که طالبان باید برای رسیدن به آن در این کشور تلاش کند.

به گفته ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رییس جمهور روسیه در امور  افغانستان، رهبری طالبان متعهد شده که روی تشکیل یک حکومت فراگیر و پاسخ به نگرانی‌های جهانی پیرامون حقوق زنان و دختران کار کند.

آقای کابلوف که هفته گذشته به کابل سفر کرده بود با وزیر امور خارجه طالبان دیدار و گفتگو کرد و ضمن تاکید بر رعایت حقوق بشر و حقوق زنان از سوی طالبان، درخواست‌های مسکو از این گروه را مطرح ساخت.

ایجاد حکومت همه‌شمول، تامین صلح پایدار، آشتی ملی و مبارزه موثر با گروه‌های دهشت‌افگن از مهم‌ترین خواسته‌هایی هستند که روسیه از طالبان مطرح می‌کند.

این در حالی است که به باور آگاهان سیاسی، مسکو از آدرس گروه‌های دهشت‌افگن در افغانستان نگرانی‌های بسیاری دارد و تامین امنیت مرزها، جلوگیری از قاچاق مواد مخدر و تشکیل حکومت فراگیر جزو خواسته‌های اصلی کرملین است.

این در حالی است که تاکنون هیچ کشوری طالبان را به رسمیت نشناخته، هرچند که این گروه با عنوان حکومت سرپرست افغانستان فعالیت رسمی دیپلماتیک در روسیه، چین، پاکستان، ایران و شماری از کشورهای دیگر دارد.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.