">
تلویزیون چکاد

سرمای هوا در هرات جان ده‌ها معتاد را گرفته است

319

مدیریت مبارزه با مواد مخدر فرماندهی امنیه طالبان در هرات می‌گوید، از آغاز زمستان تاکنون، دستکم ۴۵ فرد معتاد در این ولایت به دلیل سرمای هوا جان خود را از دست داده‌اند.

معتادانی که در هرات زندگی می‌کنند از ولایت‌های مختلف وارد این ولایت شده‌اند و عموما در خیابان‌ها و قبرستان‌ها زندگی می‌کنند.

مقام‌های محلی طالبان در هرات گفته‌اند که برای نجات جان معتادان در روزهای سرد زمستانی، بیشتر از سه هزار و ۵۰۰ نفر از این افراد را جمع‌آوری کرده و به مکان‌های گرم انتقال داده‌اند.

حیات‌الله روحانی، مدیر مبارزه با مواد مخدر طالبان در هرات گفت، معتادانی که جمع‌آوری می‌شوند پس از شستشو به مراکز ترک اعتیاد خصوصی انتقال داده می‌شوند و از اینکه از مرگ در سرمای هوا نجات یافته‌اند بسیار خرسند هستند.

گفتنی است، بیشتر از ۱۶ مرکز خصوصی ترک اعتیاد در شهر هرات و شماری از ولسوالی‌های این ولایت فعال هستند و معتادان در این مراکز با پشتیبانی مالی مردم، بازرگانان و حکومت زیر درمان قرار دارند.

این در حالی است که با سرد شدن هوا، زندگی معتادان در هرات دشوارتر شده است و براساس آمار رسمی، نزدیک به ۷۰ هزار معتاد در این ولایت بدون سرپناه و در معرض خطر هستند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.