">
تلویزیون چکاد

سازمان ملل می‌گوید، طالبان افراطی‌ترین شکل زن‌ستیزی را در رژیم خود دارد

159

گزارشگران ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل می‌گویند، طالبان به افراطی‌ترین شکل ممکن زن‌ستیزی در حال اداره افغانستان هستند.

گزارشگران حقوق بشر سازمان ملل به همراه دوروتی استرادا تانک، رییس گروه کاری تبعیض علیه زنان و دختران در سازمان ملل روز گذشته مشاهدات خود از وضعیت افغانستان را در یک گزارش اولیه ارائه کردند.

این هیات نوشته است، طالبان به افراطی‌ترین شکل زن‌ستیزی در افغانستان حکمرانی می‌کند و تمامی دستاوردهای تساوری جنسیتی ۲۰ سال اخیر افغانستان را نابود کرده است.

هیات سازمان ملل در گزارش اولیه خود تاکید ورزیده که جامعه بین‌الملل استانداردها و ابزارهای معیاری بیشتری را برای رسیدگی به پدیده آپارتاید جنسیتی به عنوان یک نظام نهادینه شده برای تبعیض، جداسازی، تحقیر و طرد زنان و دختران ایجاد کند.

گزارشگران ویژه سازمان ملل در سفر اخیر خود به کابل از همه کسانی که چشم‌دیده و تجارب خود را با آنان در میان گذاشته‌اند قدردانی کرده و گفتند، این زنان و دختران در فضای استبدادی و ترسناک افغانستان زندگی می‌کنند و به مبارزه و مقاومت خود ادامه می‌دهند.

در انتهای این گزارش آمده است که جامعه بین‌المللی نمی‌تواند چشم خود را به روی افغانستان ببندد و موضوع مشارکت معنادار زنان و دختران در بالاترین اجندای بین‌المللی باید باقی بماند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.