">
تلویزیون چکاد

پایان سفر هیات سازمان ملل: وضعیت حقوق بشری افغانستان وخیم است

167

سفر گروهی از آگاهان سازمان ملل که از ۲۷ اپریل برای بررسی وضعیت حقوق بشری افغانستان به این کشور سفر کرده بودند به پایان رسیده و در اعلامیه نهایی نسبت به وضعیت افغانستان ابراز نگرانی کرده‌اند.

این گروه که ریچارد بنت، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشری افغانستان را در ترکیب خود داشت گفت، وضعیت حقوق بشر در افغانستان به شدت نگران‌کننده است.

این افراد گفته‌اند که با فروپاشی نظام جمهوریت در افغانستان و قدرت گرفتن طالبان در این کشور، دستاوردهای دو دهه گذشته این کشور در بخش تساوی جنسیتی زنان و مردان به چالش کشیده شده است.

در اعلامیه این هیات آمده است، طالبان تفسیری از دین را بر مردم این کشور تحمیل کرده که برای اکثریت مردم افغانستان پذیرفتنی نیست.

افزون بر این، گفته شده که با وجود محدودیت‌ها و دخالت‌های بی‌شمار طالبان بر مردم افغانستان و سازمان‌های امدادی، چندین سازمان به کار برای فراهم کردن نیازمندی‌های حیاتی بشری ادامه داده است.

گفتنی است، طالبان تاکنون نسبت به این اعلامیه از خود واکنشی نشان نداده، هرچند که در گذشته حقوق زنان و حقوق بشر را امور داخله افغانستان معرفی کرده و خواستار عدم مداخله کشورها در این بحث شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.