">
تلویزیون چکاد

مقام ارشد سازمان ملل در سفر به کابل: زنان به کار بازگردند

111

ترایگس، معاون کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در سفر اخیر خود به افغانستان پیرامون بازگشت طالبان به محل کار گفتگو کرده است.

به گفته کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، این سفر به منظور بررسی چالش‌های بیجاشدگان و ترتیب و تنظیم کمک‌های انسان‌دوستانه به کابل انجام شده و در آن بر لزوم بازگشت زنان به دفاتر کاری شده است.

وی در ادامه بر لزوم تداوم روند کمک‌رسانی انسان‌دوستانه در افغانستان تاکید ورزیده و گفت، ارائه این کمک‌ها از مسائل سیاسی جدا است.

او در ادامه بازگشت زنان به محل کار را امری حیاتی دانسته و از طالبان خواست تا به زنان اجازه کار بدهد تا ارائه کمک‌های انسان‌دوستانه و بررسی چالش‌های افراد آواره درست‌تر و بهتر پیش برود.

همزمان، مولا خروتی، معین مالی و اداری و سرپرست وزارت امور مهاجرین طالبان گفته است، این گروه خواستار افزایش کمک‌های انسان‌دوستانه به شهروندان افغانستان است.

این مقام طالبان گفته است، شهروندان افغانستان طی سال‌های گذشته با چالش‌های جدی مواجه شده‌اند و برای رفع چالش‌های آنان جامعه جهانی نیز مسوول است و باید تلاش‌های برای ختم بحران در افغانستان باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.