">
تلویزیون چکاد

جنگ طالبان با مردم افغانستان؛ محکومیت‌های جهانی به دنبال ممنوعیت کار کردن زنان

237

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در واکنش به فرمان جدید طالبان مبنی بر ممنوعیت کار کردن زنان در موسسات و ادارات داخلی و خارجی افغانستان هشدار داد که این اقدام طالبان کمک‌های نجات‌بخش به میلیون‌ها افغان را مختلف خواهد کرد.

او در ادامه تاکید ورزید که این تصمیم طالبان ویرانگر است و می‌تواند جان میلیون‌ها انسان را در افغانستان به خطر بندازد، چرا که زنان مرکز عملیات‌های بشردوستانه در سراسر جهان هستند.

در عن حال، تام وست، نماینده آمریکا برای افغانستان نیز گفته است که این اقدام طالبان به شدت غیر مسوولانه است و زنان را از کار برای رساندن کمک‌های بشردوستانه منع می‌کند.

آقای وست نیز هشدار داد که این اقدام طالبان برای میلیون‌ها نفر که به کمک‌های بشردوستانه وابسته هستند خطرناک است.

در عین حال، رینا امیری، نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان نیز نوشته است که این تصمیم طالبان یکی دیگر از تصمیم‌های ظالمانه و بی‌رحمانه آن‌ها است که زنان افغانستان را مجازات می‌کند و میلیون‌ها نفر را که به کمک‌های بشردوستانه وابسته هستند را در خطر قرار می‌دهد.

این در حالی است که طالبان در ادامه سیاست‌های سختگیرانه خود، پس از منع تحصیل زنان در دانشگاه‌ها، کار کردن زنان در موسسات غیردولتی از جمله سازمان‌های خارجی و داخلی و عمدتا بشردوستانه را ممنوع کرده است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.