">
تلویزیون چکاد

بلینکن از منافع مشترک آمریکا و پاکستان در افغانستان خبر داد

144

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در در دیدار با «بلاول بوتو زرداری» همتای پاکستانی خود پیرامون منافع مشترک و اهداف برابر دو کشور در قبال افغانستان گفتگو کرد.

 

آقای بلینکن گفت، دو کشور به همکاری‌های نزدیک خود در مسیر مبارزه با دهشت‌افگنی از ناحیه افغانستان ادامه خواهند داد.

وی در این دیدار که به مناسبت گرامیداشت هفتاد و پنجمین سالگرد رابطه دو کشور انجام شد افزود، با وجود اینکه دو کشور اختلافاتی با یکدیگر دارند و بر کسی پوشیده نیست، اما پس از دو دهه جنگ اهداف و منافع مشترکی ایجاد شده است.

در اعلامیه منتشر شده از سوی وزارت خارجه آمریکا آمده است که که وزیر خارجه این کشور صلح و ثبات دائمی در افغانستان، زندگی مسالمت‌آمیز افغان‌ها با یکدیگر و آرامش در منطقه را از اهداف مشترک پاکستان و ایالات متحده نام برده است.

آقای بلینکن خاطرنشان ساخت که واشنگتن و اسلام‌آباد برای حمایت از حقوق اولیه انسانی در افغانستان، به ویژه در مسئله زنان و دختران با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

وزارت خارجه پاکستان نیز به نقل از زرداری نوشت، در این دیدار بر ضرورت کمک‌رسانی به افغانستان تاکید شده و پیرامون همکاری جامعه جهانی برای رسیدن صلح دائمی به افغانستان مسائلی مطرح شده است.

این دیدار در حالی انجام شده که طالبان بارها پاکستان را به همکاری با آمریکا برای انجام عملیات‌های هواپیماهای بدون سرنشین این کشور در افغانستان متهم کرده است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.