">
تلویزیون چکاد

آمریکا از برنامه حمایتی جدید برای زنان و دختران افغانستان خبر داد

156

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت، این کشور برنامه‌ای را برای حمایت از زنان و دختران افغانستان در عرصه‌های مختلف روی دست گرفته است.

آقای بلینکن که در نشستی به نام «اتحاد برای مقاومت اقتصادی زنان افغانستان» برگزار شده بود اذعان کرد، ایالات متحده با شرکای خود از طریق دیپلوماسی، زنان و دختران افغانستان را حمایت خواهد کرد.

در اعلامیه منتشر شده از سوی وزارت خارجه آمریکا آمده است که اتحاد تقویت اقتصادی زنان افغان مشارکت جدیدی میان بخش‌های عامه و خصوصی آمریکاست و وزارت خارجه و دانشگاه بوستون آن را ایجاد کرده‌اند.

در این اعلامیه آمده است که هدف از این اتحاد، تسریع بازرگانی، فعالیت‌های بشردوستانه، تعهدات جامعه مدنی برای پیشرفت زنان کارآفرین، اشتغالزایی و ایجاد فرصت‌های آموزشی در افغانستان است.

در اعلامیه وزارت خارجه آمریکا به نقل از آقای بلینکن آمده است که این اتحاد اولین در نوع خود است و در پنج سال آینده بیشتر از یک میلیون زن افغان را در قسمت‌های مختلف پوشش خواهد داد.

وزارت خارجه آمریکا تاکید ورزیده است که به دلیل محدودیت‌های زیادی که طالبان در افغانستان وضع کرده، اجرای این برنامه دشوار است اما ایالات متحده خود را متعهد در ارائه حمایت‌ها مطابق با این برنامه می‌بیند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.