">
تلویزیون چکاد

افزایش آمار بیماری های روانی در هرات

137

امراض روانی از سری امراضی در هرات است که شهروندان این ولایت به ان توجه زیادی ندارند و و این بی توجهی توام با شرایط محیطی به بیشتر شدن تعداد این بیماران تاثیر زیادی داشته است. داکتران در بخش صحت روانی شفاخانه حوزوی هرات میگویند تعداد بیماران مبتلا به امراض روانی روند صعودی داشته و طبق آماری که انان دارند امسال نسبت به سال گذشته تعداد بیماران این بخش افزایش چشم گیری داشته است.
داکتران صحت روانی با بیان اینکه این بیماری بیشتر عوامل محیطی دارد عامل اصلی افزایش بیماران این بخش را تغییرات سیاسی و بیکاری در کشور میدانند. این داکتران میگویند غالب بیماران انان از مشکلات بیکاری رنج میبرند و این عامل باعث اختلالات روانی در وجود انان شده است.
در همین حال باشنده گان هرات میگویند در کنار مشکلات اقتصادی عدم وجود گفتگوی روانی در جامعه باعث ازدیاد بیماران این عرصه شده است.
این شهروندان همچنان نبود داکتر به اندازه کافی در این بخش را یک معضل بزرگ برای حل این مشکل میدانند. شهروندان میگویند به دلیل اینکه عایدات این بخش طبی به مراتب از دیگر بخش ها کمتر است دانشجویان در پی تحصیل در بخش روانی نیستند.
افزایش بیماران روانی در هرات در حالیست که چندی پیش مسئولان در وزارت صحت عامه کشور طبق اعلام خبر از افزایش سر سام اور بیماران روانی در کشور دادند. محمد حسن غیاثی، معین پالیسی وزارت صحت عامه گفته بود از هر دو نفر در افغانستان یک تن آن از فشار‌های روانی رنج می‌برد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.