">
تلویزیون چکاد

طالبان: زنانی که حجاب ندارند مانند حیوان هستند

168

داره امر به معروف و نهی ازمنکر طالبان پوسترهایی را در شهر قندهار در جنوب افغانستان نصب کرده که در آن نوشته شده است زنان مسلمانی که حجاب اسلامی ندارند شبیه حیوان هستند.

از زمان به دست گرفتن قدرت در افغانستان در ماه آگست سال گذشته، طالبان تحریم های سختی را علیه زنان افغان وضع کرده و زنان را از حق تحصیل محروم کرده است. به زنان افغان دستور داده شده که باید بدن خود را کامل بپوشانند.

درنوع حجاب طالبان سرتا پای زن باید پوشیده باشد و چشم ها نیز با یک توری پوشیده شود ، ماه گذشته، هبت الله آخوندزاده، رییس شورای وزیران طالبان، فرمانی را تصویب کرد که بر اساس آن زنان باید عموماً در خانه بمانند.

گفته شده که زنان از خانه بیرون نیایند و در صورت بیرون آمدن از خانه باید خود را کاملاً بپوشانند. در همین حال، این هفته دوباره، طالبان قوانین سختگیرانه اسلامی را بر اساس قوانین شریعت توضیح معرفی کرد و پوسترهایی را در شهر قندهار نصب کرده که تصاویر برقع و احکام زنان را نشان می دهد. روی پوسترها نوشته شده «زنان مسلمان بی حجاب سعی می کنند شبیه حیوانات شوند». اداره امر به معروف طالبان این پوسترها را دربازار و همچنین رستوران ها و مغازه ها نصب کرده است.

در پوسترها به زنان دستورات اکید داده شده که باید برقع بپوشند ،اگرچه رهبران ارشد طالبان در مورد این پوسترها اظهار نظر نکردند، اما یک مقام ارشد محلی تایید کرد که این پوسترها نصب شده است.

عبدالرحمن طیبی، رئیس اداره امربه معروف ونهی ازمنکر طالبان در قندهار، به خبرگزاری فرانسه گفت: “ما این پوسترها را نصب کرده‌ایم و به خانواده‌های زنانی که چهره ‌شان پوشیده نیست، اطلاع خواهیم داد و بر اساس این فرمان اقداماتی را انجام خواهیم داد.

پیش از این طالبان نیز درخواست شورای امنیت سازمان ملل متحد (UNSC) را برای لغو تحریم های سنگینی که در ماه گذشته علیه زنان افغانستان اعمال شده بود، رد کرد. طالبان به صراحت گفت که شورای امنیت سازمان ملل هیچ دلیلی برای نگرانی ندارد.

دوماه قبل، طالبان مردان و زنان را از صرف غذا و رفتن به پارک ها در شهر هرات در غرب افغانستان منع کرد. با اینکه که افغانستان یک ملت عمیقاً محافظه کار و مردسالار است، دیدن مردان و زنان با هم در رستوران ها، به ویژه در هرات که از دیرباز بر اساس معیارهای افغانستان لیبرال تلقی می شد، معمول است. . اما بعد از آخرین دستور طالبان، حالا زن و مرد نمی توانند با هم در رستوران غذا بخورند.

 

بیشتر بخوانید:

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.