">
تلویزیون چکاد

درخواست زنان بازرگان هراتی برای ایجاد بازار فروش تولیدات بانوان

210

زنان بازرگان هراتی با شکایت از وضعیت نابسامان اقتصادی در کشور و عدم دسترسی به بازارهای بین‌المللی شکایت کرده و از طالبان می‌خواهند که در زمینه حمایت، رشد و تسهیل معاملات با آن‌ها همکاری کنند.

زینب محمدی، یکی از زنان تجارت‌پیشه می‌گوید، شغل بافندگی را از خانه آغاز کرده و با کمک موسسه ودان آن را توسعه داده است.

خانم محمدی می‌افزاید، با روی کار آمدن نظام جدید در افغانستان، بسیاری از زنان تجارت‌پیشه در کشور شغل‌های خود را رها کرده و یا با محدودیت‌های زیادی مواجه شده‌اند و دسترسی به بازارهای آزاد را از دست داده‌اند.

خانم محمدی در ادامه از طالبان درخواست کرد تا برای رونق کار و بار زنان سهولت‌های لازم را ایجاد کنند و زمینه کار را دوشادوش مردان برای زنان مهیا سازند.

عده‌ای دیگر از زنان می‌گویند، تولیدات این قشر در سطح خارجی شناخته شده و در گذشته مشتریان خاص خود را داشتند، اما با روی کار آمدن طالبان با چالش‌های بسیاری مواجه شده‌اند و فروش داخلی آن‌ها نیز به صفر رسیده است.

نرگس هاشمی، رییس اتاق تجارت و صنایع زنان در زون غرب تاکید ورزیده است که آنان به خاطر افزایش بازار فروش نمایشگاه‌های مختلفی را راه‌اندازی کرده‌اند.

مسوولان ریاست اطلاعات و فرهنگ طالبان در ولایت هرات نیز می‌گویند، اداره محلی طالبان از زنان تجارت‌پیشه حمایت می‌کند و تاکنون چندین نمایشگاه را برای بازاریابی آنان ایجاد کرده‌اند.

این در حالی است که با ظهور طالبان در عرصه قدرت، بسیاری از زنان خانه‌نشین شده و مشاغل خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.