">
تلویزیون چکاد

تلاش زنان رها شده از بند اعتیاد در بدخشان برای تامین مخارج خانواده

238

شماری از زنان در ولایت بدخشان که به تازگی از بند اعتیاد رهایی یافته‌اند می‌گویند، در جریان چند سال گذشته به اعتیاد روی آورده بودند، اما پس از ترک اعتیاد حالا برای تامین مخارج خانواده کار می‌کنند.

به گفته این زنان، آن‌ها حالا سلامتی خود را به لطف شفاخانه ویژه درمان معتادان مواد مخدر در ولایت بدخشان یافته‌اند و از طریق بافندگی اقتصاد خانواده خود را تقویت می‌کنند.

بی بی نسا مبارز، نماینده طالبان در امور زنان ولایت بدخشان می‌گوید، اگر زنان بتوانند روی پاهای خود بایستند و از خانواده خود حمایت اقتصادی داشته باشند، پیشرفت بزرگی به دست آورده‌اند.

خانم مبارز تاکید ورزید که این اداره در جست‌جوی کار برای زنانی است که اعتیاد را ترک کرده‌اند و از نهادهای کمک‌رسان خواست تا زمینه کار و اشتغال را در همکاری با آن‌ها فراهم سازند.

در عین حال، نماینده طالبان در امور زنان بدخشان خاطر نشان ساخت که جمع‌آوری زنان و کودکان معتاد از سطح شهر فیض آباد آغاز شده و در شفاخانه وبژه معتادان این ولایت نیز نزدیک به ۷۰ نفر در حال ترک مواد مخدر هستند.

مسوولان اداره مبارزه با مواد مخدر طالبان در بدخشان نیز می‌گویند که در چند ماه گذشته بیشتر از یک هزار نفر در شهر فیض آباد تحت درمان قرار گرفته‌اند و ۳۰۰ نفر از آن‌ها به بخش‌های مختلف برای کار معرفی شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.