تداوم جنگ همچنان سبب آواره شدن مردم در افغانستان می‌شود

به گفته اداره هماهنگی امور بشری سازمان ملل متحد یا (اوچا) مردم افغانستان همچنان قربانی اصلی جنگ هستند که در نتیجه رویدادهای طبیعی و منازعات مسلحانه آواره می‌شوند.

 

در اعلامیه این اداره تاکید شده است که از سال ۲۰۱۹ بدین سو، ۴۳۷ هزار نفر در نتیجه منازعات مسلحانه خانه‌های خود را ترک کرده‌اند.

سازمان اوچا تصریح کرده است که در خلال سال‌های ۲۰۱۸ الی ۲۰۱۹، نزدیک به ۲۴۵ هزار نفر در شرق افغانستان آواره شده‌اند که ۸۴ هزار نفر از آن‌ها در نتیجه خشکسالی مناطق خود را ترک کرده‌اند.

براساس آمار ارائه شده از سوی سازمان اوچا، در سال ۲۰۱۹ تا اوایل سال جاری میلادی، دستکم یک میلیون نفر در افغانستان آواره هستند که نیاز فوری به مساعدت‌های معیشتی دارند.

 

بیشتر بخوانید:

اداره هماهنگیافغانستانافغانستان خبرافغانستان خبر امروزافغانستان خبر تازهافغانستان خبر تازه امروزافغانستان خبر جدیدافغانستان خبر دارهافغانستان خبرهای تازهافغانستان خبرونه خبرهای حوزه غرباوچابلایای طبیعی در افغانستانجنگحوادث طبیعی افغانستانحوادث طبیعی افغانستان سیلابحوادث طبیعی در افغانستاندرگیری مسلحانهسازمان ملل متحدسازمان ملل متحد در افغانستانسال 2019 میلادیفقر و اقتصادفقر و اقتصاد ضعیفقانون منازعات مسلحانه
نظرات (0)
افزودن نظر