گاردین مدعی شد؛ کارزار واکسیناسیون پولیو در افغانستان با دستور شخص هب-ت الله اخ-ندزاده متوقف شده است

روزنامه گاردین گزارش می‌دهد که یکی از دلایل ممنوعیت کارزار واکسیناسیون پولیو به‌صورت خانه‌به‌خانه توسط طالبان در افغانستان، نگرانی‌های امنیتی است.

یک عضو کارزار محو پولیو به این روزنامه گفت که مناطق جنوبی افغانستان، به‌ویژه قندهار، به دلیل حضور رهبران طالبان به ویژه هبت الله آخندزاده، به عنوان نقاط حساس شناخته می‌شوند و این گروه نگران افشای مکان‌های اقامت رهبران خود هستند.

این عضو کارزار تاکید کرد که این تصمیم برای برنامه محو فلج کودکان بسیار مضر است و برای موفقیت در ریشه‌کنی، نیاز به واکسیناسیون بیش از ۹۵ فیصد از کودکان با دو دوز وجود دارد.

به باور آگاهان صحی، بدون کارزارهای خانه‌به‌خانه، دستیابی به این هدف دشوار خواهد بود و این وضعیت می‌تواند خطرات جدی برای کل کشور و حتی منطقه ایجاد کند.

سازمان بهداشت جهانی نیز هشدار داده است که افغانستان در معرض خطر شیوع فلج کودکان قرار دارد، زیرا طالبان به دلیل نگرانی‌های امنیتی و محدودیت‌ها برای زنان، کارزار واکسیناسیون را متوقف کرده‌اند.

تا کنون، ۱۸ مورد جدید ابتلا به فلج کودکان در افغانستان گزارش شده که افزایش قابل توجهی نسبت به سال گذشته دارد.

این در حالی است که در پاسخ به این وضعیت، سخنگوی وزارت صحت‌عامه طالبان مدعی شده که هیچ ممنوعیتی به‌طور رسمی اعلام نشده است.

بیشتر بخوانید:

افغانستانپولیوکارزار واکسیناسیون پولیوهبت الله اخندزاده
نظرات (0)
افزودن نظر