دومین روز نشست زنان در آلبانی؛ زنان خواستار فشار بیشتر بر زنان هستند

دومین روز نشست زنان افغانستان در آلبانی برگزار تا ساعاتی دیگر برگزار می‌شود. حدود ۱۳۰ زن و دختر افغان در این نشست سه روزه در تیرانا، پایتخت آلبانی، شرکت خواهند داشت.

رینا امیری، نماینده ویژه آمریکا در امور زنان، دختران و حقوق بشر افغانستان نیز در این نشست حضور دارد و روز گذشته که شروع این نشست بود سخنرانی کرد.

امیری در سخنرانی روز گذشته خود خواستار آن شد که جامعه جهانی روابط خود را با طالبان تا زمانی که آنان به رفتار تبعیض‌آمیز خود با زنان پایان ندهند، عادی نسازند.

پرستو یاری، فعال حقوق زنان و یکی از شرکت کنندگان این نشست نیز پیشتر گفته بود که هدف از برگزاری این نشست، ایجاد انسجام بیشتر میان زنان افغانستان و تدوین یک برنامه و راه حل برای عبور از بحران کنونی و رسیدن به روشنایی است.

زنان افغان مقیم ایران، کانادا، بریتانیا و آمریکا نیز در این نشست شرکت کردنده‌اند. گزارش‌ها حاکی از آن است که برخی از زنان افغان می‌خواستند از افغانستان و پاکستان نیز در این نشست شرکت کنند، اما از آن جلوگیری شده است.

این نشست چند هفته پس از نافذ شدن قانون امر به معروف و نهی از منکر طالبان برگزار شد. این قانون که به تازگی در جریده رسمی منتشر شده است، بر پوشیده شدن تمام بدن زنان و پنهان کردن چهره آنان برای جلوگیری از فتنه تاکید دارد.

همچنین در این قانون، صدای زنان عورت دانسته شده و تلاوت و نعت‌خوانی آنان به گونه عمومی منع شده است.

بیشتر بخوانید:

زنان
نظرات (0)
افزودن نظر