مسوولان شرکت برشنا در هرات؛ برق وارداتی از ایران قطع شده و ۶۰ فیصد مردم به برق دسترسی ندارند

کمبود برق در هرات یکی از چالش‌های اساسی در غرب افغانستان است. مسوولان شرکت برشنا در هرات اعلام کرده‌اند که با قطع برق وارداتی از ایران، ۶۰ فیصد از باشندگان این ولایت از برق محروم شده‌اند. علاوه بر این، میزان برق وارداتی از ترکمنستان نیز ۳۰ فیصد کاهش یافته است.

بر اساس اظهارات رییس اداره برق هرات، در حالی که قبلا ۶۰ مگاوات برق از ترکمنستان دریافت می‌شد، این میزان اکنون به ۴۰ مگاوات رسیده است.

همچنین برق وارداتی از ایران که پیشتر بین ۱۰۰ تا ۱۱۰ مگاوات بود، در حال حاضر به ۲۰ مگاوات محدود شده و گاهی اوقات کاملا قطع می‌شود.

این وضعیت باعث نارضایتی شدید باشندگان هرات شده است. آن‌ها می‌گویند که قطع برق در هوای گرم تابستان، زندگی روزمره آن‌ها را مختل کرده و حتی منجر به بیماری کودکان شده است. باشندگان از مسوولان طالبان خواسته‌اند تا به این چالش رسیدگی کنند.

علاوه بر برق وارداتی از ایران و ترکمنستان، ۲۳ مگاوات برق از بند سلما نیز به شبکه برق هرات وارد می‌شود. اما با توجه به افزایش مصرف برق در فصل گرما، این مقدار انرژی بسیار ناچیز است.

فعالان جامعه مدنی در هرات خواستار سرمایه‌گذاری هدفمند و اقدامات راهبردی برای حل ریشه‌ای چالش کمبود برق در این ولایت شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

برشناهرات
نظرات (0)
افزودن نظر