درخواست دوباره مقام ارشد مجلس نمایندگان آمریکا برای آزادی رایان کوربت از نزد طالبان

مایکل مک‌کال، رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، بار دیگر از جو بایدن، رییس جمهور این کشور خواست تا آزادی رایان کوربت، شهروند آمریکایی از زندان طالبان در افغانستان را اولویت کاری خود قرار بدهد.

در بیانیه تازه‌ای که از سوی این کمیته منتشر شده، مک‌کال تاکید کرده که به نظر می‌رسد بایدن هنوز برنامه مشخصی برای آزادسازی کوربت ندارد. وی خواستار توجه ویژه رییس جمهور آمریکا به این موضوع شده است.

همزمان، همسر رایان کوربت نیز نسبت به وضعیت او ابراز نگرانی کرده و گفته است که شوهرش در دوران بازداشت در زندان‌های طالبان، حالت روحی نامناسبی را تجربه می‌کند.

رایان کوربت در دهم آگوست سال ۲۰۲۲ در افغانستان بازداشت شد و تاکنون اطلاعات دقیقی پیرامون جزئیات پرونده و دلایل بازداشت وی از سوی مقامات طالبان منتشر نشده است.

پیش از این، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان گفته بود که برخی شهروندان خارجی به دلایل امنیتی نزد آنان بازداشت هستند و پس از بررسی پرونده‌هایشان آزاد خواهند شد.

حال مقامات آمریکایی بر طالبان فشار می‌آورند تا هرچه زودتر پرونده کوربت را بررسی و وی را آزاد کنند. آن‌ها نگران وضعیت جسمی و روحی وی در زندان طالبان هستند.

بیشتر بخوانید:

طالباننمایندگان آمریکا
نظرات (0)
افزودن نظر