مایکل مک کال: به رسمیت شناختن طالبان مشروط به رفتار با زنان است

مایکل مک کال، رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در تازه‌تین اظهارات خود گفت، تا زمانی که طالبان به حقوق بشر و حقوق زنان احترام نگذارد، ایالات متحده هرگز آن‌ها را به رسمیت نخواهد شناخت.

آقای مک کال شامگاه روز گذشته در مصاحبه با رسانه‌ها گفت، پیام آمریکا به طالبان این است که اگر می‌خواهند به رسمیت شناخته شوند باید با زنان به عنوان یک قشر برابر رفتار کنند و به آنان به عنوان دارایی و مالکیت نگاه نکنند.

او در ادامه افزود،‌ هر دو حزب مجلس این کشور می‌گویند، مشروعیت طالبان را تا زمانیکه به بحران حقوق بشری و رفتار خود با زنان افغان رسیدگی نکنند نمی‌پذیرند.

رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه تاکید ورزید، افغانستان تنها کشور در جهان است که زنان و دختران در آن از حق آموزش و دیگر حقوق اساسی خود محروم هستند.

وی در بخشی از اظهارات خود از زنان و دخترانی که در افغانستان برای حقوق خود مبارزه می‌کنند تمجید کرده و تاکید ورزید که ایالات متحده در کنار آن‌ها خوهد ایستاد.

این در حالی است که طالبان از زمان به قدرت رسیدن در افغانستان، ‌شدیدترین محدودیت‌ها را علیه زنان این کشور وضع کرده و این قشر را به صورت کامل از سطح جامعه حذف کردند.

بیشتر بخوانید:

زنانمایکل مک کال
نظرات (0)
افزودن نظر