فایق شیوه حکومتداری طالبان در افغانستان را حذف و استبداد نامید

نصیر احمد فایق، سرپرست نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به اظهارات سخنگوی طالبان پیرامون پشتون محور بودن رژیم این گروه واکنش نشان داده و گفته است که این روش از سوی طالبان برای تحکیم نظام طالبانی انجام می‌شود.

آقای فایق گفت، این اقدام طالبان برای توجیه سیاست‌های حذف و استبدادی به کار می‌رود و در گذشته نیز از سوی بعضی از سیاسیون مریض مورد استفاده قرار می‌گرفت.

در رشته توییت آقای فایق آمده است که دامن زدن به تعصبات قومی، زبانی و اکثریت و اقلیت‌سازی اقوام ابزاری است که در طول ۲۰ سال گذشته نیز برای حمایت از بیگانگان و برای منفعت شخصی و گروهی استفاده می‌شد.

او در ادامه افزود، پیامدهای این روش باعث فقر، خونریزی، عقب‌ماندگی و مصیبت‌های امروزی در افغانستان شده است.

به باور سرپرست نمایندگی افغانستان در سازمان ملل، مردم افغانستان قربانی سیاست‌های قومی، زبانی و افراطی شده‌اند و تا امروز در رژیم طالبان نیز ادامه دارد.

نصیر احمد فایل در انتهای گفته‌های خود تاکید ورزید که مساله فقر ۲۸ میلیون نفری و محرومیت تحصیلی زنان در افغانستان موضوع داغی است که نباید از آن غافل شد.

این در حالی است که رییس یوناما در شورای امنیت سازمان ملل رژیم طالبان را مردانه و پشتون محور توصیف کرده بود و مجاهد، سخنگوی طالبان نیز گفته است که بیشتر مردم افغانستان را پشتون‌ها تشکیل داده‌اند.

بیشتر بخوانید:

افغانستانطالبان
نظرات (0)
افزودن نظر