سایه سنگین بی سرنوشتی بر سر دانشجویان دانشگاه آمریکایی- افغان

گزارش رسانه‌ها از چالش‌های متعدد مالی در دانشگاه آمریکایی- افغان در کابل خبر داده و بیم آن می‌رود که این نهاد آموزشی در آینده‌ای نزدیک غیرفعال شود.

 

در گزارش رسانه‌های آمریکایی آمده است، اگر حمایت‌های دولت ایالات متحده از دانشگاه آمریکایی- افغان قطع شود، چالش‌های مالی متعدد سبب می‌شود که این نهاد برای سال آینده مسدود شود.

دانشگاه آمریکایی- افغان که در سال ۲۰۰۶ تاسیس شد، یک نهاد آموزشی معتبر در افغانستان است که نظام آموزشی آن همانند ایالات متحده طراحی شده است.

خاطرنشان می‌شود، ۶۰ درصد بودجه مالی این دانشگاه از سوی ایالات متحده تامین می‌شود که در حال حاضر تنها تا سال ۲۰۲۰ بودجه دارد.

این دانشگاه سالیانه ۲۸ میلیون دالر مصرف دارد که در قالب بودجه‌ای دولتی تامین می‌شود، با این حال اگر ایالات متحده کمک‌های خود را قطع کند، این دانشگاه قادر به تامین مالی آن نخواهد بود.

 

بیشتر بخوانید:

 

آدرس دانشگاه آمریکایی افغانستانافغانستانافغانستان خبرافغانستان خبر امروزافغانستان خبر تازهافغانستان خبر تازه امروزافغانستان خبر جدیدافغانستان خبر دارهافغانستان خبرهای تازهامریکابودجه سالانه افغانستانبورسیه دانشگاه امریکایی افغانستانحکومت امریکادانشگاه آمریکایی افغانستاندانشگاه آمریکایی افغانستان کابلدانشگاه افغان امریکادانشگاه امریکایی افغانستان در کابلدانشگاه امریکایی در افغانستاندانشگاه امریکایی ها در افغانستاندولت ایالات متحدهسایت دانشگاه امریکایی افغانستانسیستم آموزشی افغانستانفیس دانشگاه آمریکایی افغانستانمشکلات مالیاتیمقطع لیسانسمقطع ماستری دانشگاه پیام نور
نظرات (0)
افزودن نظر