امرالله صالح مدعی شد: بسته‌های دالری برای تحکیم رژیم طالبان است، نه کمک به مردم

امرالله صالح، معاون پیشین اشرف غنی، رییس جمهور فراری افغانستان در تازه‌ترین اظهارات خود گفت، مطابق با توافق دوحه، در جریان دو روز گذشته ۸۰ میلیون دالر زیر نام کمک‌های بشردوستانه به افغانستان ارسال شده، در حالی که این مبلغ برای تحکیم رژیم طالبان بوده است.

آقای صالح گفت، بسته‌های پولی که به افغانستان وارد می‌شود مبهم و توطئه‌آمیز هستند و شفافیت لازم در رابطه با اینکه چه کسی چه چیزی را اهدا کرده و به کجا می‌رود وجود ندارد.

او در ادامه از ممنوعیت‌های شغلی زنان در افغانستان یاد کرده و سازمان ملل را سازمانی مردانه خطاب کرده است که برای طالبان خدمت می‌کند.

آقای صالح مدعی شد، توافقنامه دوحه زمینه‌ای برای ایجاد صلح و آشتی نیست، بلکه توطئه‌ای است تا یک گروه تروریستی به قاچاق‌چیان مواد مخدر و غاصبان دارایی‌های ژیوپلتیک تبدیل شوند.

این در حالی است که با وجود محدودیت‌های جهانی علیه طالبان در افغانستان، بسته‌های کمک‌های ۴۰ میلیون دالری همچنان وارد کشور می‌شود و تاکنون دو میلیارد دالر کمک‌های نقدی به کشور رسیده و مشخص نیست که آیا این مبلغ هنگفت در اختیار طالبان قرار دارد یا سازمان‌های امدادی آن‌ها را بهره‌برداری می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

 

امرالله صالحطالبان
نظرات (0)
افزودن نظر