برنامه جهانی غذا می‌گوید، ‌به رقم محدودیت‌ها، در افغانستان می‌ماند

برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد می‌گوید، با وجود اینکه طالبان محدودیت‌های متعددی برای زنان و دختران افغانستان وضع کرده، این نهاد در افغانستان می‌ماند و به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

شیاو وی لیم، رییس بخش افغانستان برنامه جهانی غذای سازمان ملل روز گذشته گفت، این سازمان قصد ترک افغانستان را ندارد، چرا که کمک‌های بشردوستانه برای اکثریت افراد آسیب‌پذیر این کشور از جمله زنان، کودکان و افراد دارای معلولیت اهمیت حیاتی دارد.

او در ادامه به ارزیابی وضعیت افغانستان پرداخته و گفت، در یک و نیم سال گذشته وضعیت بحران بشری در این کشور که زیر حاکمیت طالبان قرار گرفته تشدید شده است.

آقای لیم افزود، با کمک‌های بشردوستانه تا حدودی از قحطی در افغانستان جلوگیری شده، اما هنوز هم میلیون‌ها نفر در این کشور از ناامنی غذایی رنج می‌برند.

در حال حاضر سازمان‌‌های امدادی و سازمان ملل متحد با ممنوعیت کار زنان از سوی طالبان مواجه شده‌اند و به گفته مقام‌های سازمان ملل، مذاکرات جریان دارد تا زنان دوباره اجازه کار کردن در نهادهای وابسته به سازمان ملل را داشته باشند.

به گفته رییس بخش افغانستان برنامه جهانی غذای سازمان ملل، ۲۷ فیصد از کارمندان این نهاد را زنان تشکیل داده و جزو بخش‌های جدایی‌ناپذیر برنامه جهانی غذا هستند.

این در حالی است که برنامه جهانی غذا پیشتر اعلام کرده بود که برای تامین غذای نیازمندان در افغانستان طی شش ماه آینده، ۹۰۰ میلیون دالر کمبود بودجه دارد.

بیشتر بخوانید:

افغانستانبرنامه جهانی غذا
نظرات (0)
افزودن نظر