افزایش بی‌پیشینه سفرهای هوایی؛ قیمت‌ها دو برابر شده است

شرکت‌های گردشگری در افغانستان می‌گویند، در مقایسه با دو سال پیش که دولت پیشین کشور را اداره می‌کرد، بهای سفر با هواپیما تا دو برابر افزایش یافته است.

براساس اطلاعات منتشر شده از سوی این شرکت‌ها، در حال حاضر تنها بلیط هواپیمای کابل-دبی با قیمت ۵۰۰ تا ۵۵۰ دالر به فروش می‌رسد، در حالی که دو سال پیشن این رقم ۲۵۰ دالر بوده است.

یکی از کارمندان شرکت سیاحتی به نام تمیم می‌گوید، قیمت تیکت‌های هواپیمایی به شدت افزایش یافته و مردم به ویژه برای سفر و ترانزیت با چالش‌های بسیار زیادی مواجه شده‌اند.

افزون بر این، کارمندان شرکت‌های سیاحتی می‌گویند، تعداد مسافرانی که به سفرهای خارجی می‌روند نیز به شدت کاهش یافته است.

بازرگانان افغان نیز نسبت به توقف پرواز شرکت‌های هوانوردی خارجی به افغانستان ابراز نگرانی کرده و می‌گویند، این وضعیت باعث شده تا بهای تکت افزایش داشته باشد و طالبان باید نظات درستی در این زمینه داشته باشند.

در پاسخ، وزارت ترانسپورت و هوانوری طالبان اعلام کرده است که افزایش بهای سوخت هواپیماها در جهان مهم‌ترین علت افزایش بهای سفر با هواپیما به کشورهای مختلف است.

آقای احمدی، سخنگوی این وزارتخانه طالبانی می‌گوید، این وزارتخانه نمی‌تواند برای پروازهای خارجی نرخ معینی را قرار بدهد، اما اگر این نرخ از یک حدی افزایش داشته باشد، این وزارتخانه مداخله خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

افغانستانهواپیما
نظرات (0)
افزودن نظر