حکومت برای مقابله با آلودگی هوا کلید هشدار را فعال کرد

وزارت امور داخله افغانستان اعلام کرده است که از این پس مالکان کوره‌های خشت پزی، شهرک‌های رهایشی، حمام‌ها و سالن‌های عروسی و همچنین کارخانجات تولیدی حق استفاده از سوخت‌های غیراستاندارد را ندارند.

 

وزارت داخله امروز به مالکان این کسب و کارها شش روز مهلت داده تا نسبت به جایگزینی سوخت‌های خود دست به کار شوند، در غیر اینصورت با برخورد قانونی مواجه خواهند شد.

این اقدام وزارت داخله به منظور مبارزه با آلودگی هوای کابل انجام شده و در صورت تخلف، مالکان به عنوان مجرم شناخته شده و مطابق با قانون ماده ۸۰۷ جزا با آن‌ها رفتار خواهد شد.

براساس این قانون، فردی که دست به آلودگی آب، خاک و هوا بزند به نحوی که برای موجودات زنده مضر باشد، به عنوان مجرم محیط زیستی شناخته شده و به حبس محکوم خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید:

 

آلودگی هوا در کابلآلودگی هوا کابلآلودگی هوای کابلافغانستانافغانستان خبرافغانستان خبر امروزافغانستان خبر تازهافغانستان خبر تازه امروزافغانستان خبر جدیدافغانستان خبر دارهافغانستان خبرهای تازهافغانستان خبرونه خبرهای حوزه غرببیولوژیکیپلیسجرم زیست محیطیجرم محیط زیستجرم محیط زیستیحمام‌هاحوض سونارستوران ‌هاسالن‌های عروسیشهر کابلشهر کابل افغانستانشهر کابل در افغانستانشهرک های رهایشی در کابلعوامل آلودگی هوا در کابلفیزیکیکارخانه های تولیدیکوره های خشت پزیکیمیاییموجودات زندهوزارت داخلهوزارت داخله جمهوري اسلامي افغانستان
نظرات (0)
افزودن نظر