تلاش طالبان برای رساندن سطح صادرات به دو میلیارد دالر

مسوولان وزارت صنعت و تجارت طالبان اعلام کرده‌اند، تلاش خواهند کرد تا سطح صادرات را تا پایان سال جاری به دو میلیارد دالر برسانند.

به گفته سخنگوی وزارت صنعت و تجارت طالبان، اقلام صادراتی افغانستان بیشتر شامل میوه خشک، زغال سنگ، صنایع دستی به ویژه قالین و نیشکر هستند.

وی در ادامه افزود، مسوولان این وزارتخانه در تلاش هستند تا با راه‌اندازی نمایشگاه‌های منطقه‌ای و جهانی، توجه سرمایه‌گذاران را به اقلام صادراتی افغانستان جلب کنند.

او همچنین در بخشی از اظهارات خود افزود، در جریان  ماه گذشته، صادرات کشور به یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون دالر رسیده است و مطابق با پیش‌بینی‌ها، انتظار می‌رود که تا پایان سال به دو میلیارد دالر برسد.

در عین حال، اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری می‌گوید که به دلیل چالش‌های موجود در بانک‌ها، همچنان افغانستان نمی‌تواند سطح صادرات خود را افزایش دهد.

خانجان الکوزی گفت، اگر چالش بانک‌ها در سطح جهانی حل نشود و بازرگانان افغان نتوانند از طریق بانک‌ها نقل و انتقال پول انجام دهند، بازرگانی با دشواری‌های بیشتری همراه خواهد شد.

این در حالی است که با روی کار آمدن طالبان در افغانستان، تحریم‌های جهانی علیه بانک‌های کشور وضع شده و بازرگانان افغان نمی‌توانند که پول‌های خود را به داخل و خارج از کشور انتقال دهند.

بیشتر بخوانید:

صادراتطالبانوزارت صنعت و تجارت
نظرات (0)
افزودن نظر