پس از یکسال، درب‌های مکاتب یک روز به روی دختران باز شد

طالبان روز گذشته آزمون فراغت از مکتب را برای دخترانی که دوره مکتب را به پایان رسانده بودند اما آزمون فراغت را ندادند برای یک روز برگزار کرد.

شماری از دختران می‌گویند که از حضور یک روزه در مکتب خرسند هستند اما سرنوشت نامشخصی که برای دختران بالاتر از صنف ششم در نظر گرفته شده آن‌ها را به شدت نگران کرده است.

بعضی از این دختران نسبت به حضور در مکاتب ناامید شده بودند و باز شدن مکاتب برای یک روز جهت دادن آزمون فراغت آن‌ها را شگفت‌زده کرده است.

با این وجود، بسیاری از خانواده‌های دختران می‌گویند که فرزندان آن‌ها آمادگی کافی برای آزمون فراغت را ندارند، چرا که بیشتر از یک سال از خانه‌نشینی آن‌ها می‌گذرد.

این خانواده‌ها تاکید دارند که دختران افغانستان باید درس بخوانند و در این شرایط سخت و ناامیدکننده کشور، برای آینده خود زمینه رهایی از فقر را ایجاد کنند.

همزمان، اساتید دانشگاهی نیز بر این باورند که ارتقای دختران از طریق آزمون یک روزه راهکار مناسبی نیست، بلکه باید مکاتب باز شود و آن‌ها به صورت حضوری درس بخوانند.

این در حالی است که طالبان از روز اول حضور در کابل تا به امروز سخن از احترام به حقوق زنان و دختران زده و می‌گویند که با تامین شرایط اسلامی مکاتب دخترانه را باز می‌کنند، اما پس از ۴۵۰ روز همچنان مکاتب مسدود هستند.

بیشتر بخوانید:

آموزگاران مکاتبدرب‌های مکاتبمکاتب
نظرات (0)
افزودن نظر