نبود دهلیز هوایی صادرات را برای کشاورزان کاپیسا دشوار کرده است

شماری از کشاورزان در ولایت کاپیسا می‌گویند، با وجود اینکه تولیدات آن‌ها تا ۲۰ فیصد افزایش داشته است، اما به دلیل نبود دهلیز هوایی بخش زیادی از محصولات آن‌ها در خطر نابودی قرار دارد.

به گفته این افراد، طالبان با کشورهای خارجی روابط بین‌الملل ندارد و به همین دلیل خسارت‌های زیادی به آن‌ها در نتیجه عدم صادرات میوه‌ها به بیرون از کشور وارد شده است.

فدا محمد، یکی از کشاورزان ولایت کاپیسا می‌گوید، نیمی از تولیدات او در نتیجه باران فاسد شده و بیشتر از یک میلیون افغانی تاکنون زیان دیده است.

وی در ادامه گفت که تمام فرزندانش در دولت پیشین مصروف به کار بودند و اکنون بیکار هستند و تمام سرمایه خود را برای تولید انگور اختصاص داده‌اند.

در عین حال، ریاست زراعت کاپیسا نیز اعلام کرده بود که در سال جاری تا ۳۰ هزار تن انار برداشت خواهد شد و به کشورهای خارجی صادر می‌شود، اما با روی کار آمدن طالبان و نداشتن ارتباط با دنیای بین‌الملل،‌خسارت بسیاری به کشاورزان وارد شد.

مولوی روح الله روحانی، رییس زراعت طالبان در کاپیسا می‌گوید، این گروه در تلاش است تا برای میوه‌های خشک و تازه این ولایت بازار فروش ایجاد کند.

این در حالی است که در دیگر ولایت‌های کشور نیز، کشاورزان از نبود بازار فروش برای تولیدات ابراز نگرانی کرده و خواستار اقدامات اساسی از طرف طالبان هستند.

بیشتر بخوانید:

دهلیز هواییکاپیساکشاورزان
نظرات (0)
افزودن نظر