پاکستان ارتباط رسمی خود با مشاور امنیت ملی افغانستان را قطع کرد

بر اساس گزارش‌های منتشر شده از رسانه‌های پاکستانی، اسلام‌آباد تماس‌های رسمی خود با حمدالله محب، مشاور امنیت ملی افغانستان را متوقف کرده است.

 

در رسانه‌ها از زبان یک مقام ارشد دولت پاکستان آمده است که اسلام‌آباد از این پس هیچ تعامل دو جانبه‌ای با مشاور امنیت ملی افغانستان برقرار نخواهد کرد.

تصمیم دولت پاکستان به اظهارات اخیر حمدالله محب باز می‌گردد که در جریان سفر خود به ننگرهار ضمن انتقاد تند از این کشور گفته بود که پاکستان هیچ افتخار و عزتی ندارد.

به باور رسانه‌های پاکستانی، این کشور با قطع ارتباط مستقیم با مشاور امنیت ملی افغانستان اعتراض شدید خود را در پیوند به اظهارات او با دولت افغانستان به اشتراک گذاشته است.

آقای محب همچنین گفته بود که اقوام پاکستانی از جمله پشتون‌ها و بلوچ‌ها از دولت این کشور راضی نیستند و برای احیای حقوق خود می‌جنگند.

وزارت خارجه پاکستان اظهارات مشاور امنیت ملی افغانستان را غیرمسوولانه و اتهامات بی بنیاد خواند و تاکید ورزید که این اظهارات می‌تواند رابطه میان کابل و اسلام‌آباد را خدشه‌دار کند.

بیشتر بخوانید:

اسلام‌آباداظهارات اخیر حمدالله محباقوام پاکستانیبلوچ‌هاپشتون‌هاحمدالله محبدولت افغانستاندولت پاکستانرسانه‌هارسانه‌های پاکستانیغیرمسوولانهمشاور امنیت ملی افغانستانننگرهاروزارت خارجه پاکستان
نظرات (0)
افزودن نظر