آواره شدن ۵۰۰ خانواده در بدخشان؛ دولت در تلاش کمک رسانی است

مسوولان محلی در بدخشان می گویند که پیکارجویان طالب به سمت خانه‌های مسکونی در ولسوالی یفتل پایین این ولایت حمله کردند که در نتیجه آن بیش از ۵۰۰ خانواده از محل سکونت شان آواره شده‌اند.

 

ذکریا سودا والی بدخشان گفته که از چند روز به این‌سو پیکارجویان طالب حملات‌ خود را علیه منازل مسکونی و غیرنظامیان به راه انداخته‌اند و با فشار این گروه صدها خانواده در این ولسوالی آواره شده‌اند.

وی گفته که خانواده‌های آواره‌شده از سوی این گروه، در مرکز ولسوالی یفتل، روستاهای همجوار آن ولسوالی و شهر فیض‌آباد ومرکز این ولایت تحت پوشش کمک‌های دولت قرار گرفته‌اند.

گفته می شود که به دلیل سپر قرار دادن غیرنظامیان توسط پیکارجویان طالب، عملیات پاکسازی نیروهای امنیتی با احتیاط به پیش می‌رود تا به غیرنظامیان صدمه وارد نشود.

این در حالی است که تاکنون ۸ پیکارجوی طالب کشته و ۱۵ نفر دیگر زخمی شده‌اند که عبدالرحمان عمار؛ ولسوال پیکارجویان طالب در بدخشان نیز شامل زخمیان است.

یبشتر بخوانید:

آوارهپیکارجویان طالبخانه‌های مسکونیذکریا سوداشهر فیض‌آبادعبدالرحمان عمارعملیات پاکسازی نیروهای امنیتیغیرنظامیانمرکز ولسوالی یفتلمسوولان محلی در بدخشانمنازل مسکونیوالی بدخشانولسوال پیکارجویان طالبولسوالی یفتل پایین
نظرات (0)
افزودن نظر