نهاد نی می‌گوید، اظهارات پیکارجویان طالب برای تامین امنیت خبرنگاران غیرقابل باور است

نهاد حمایت‌کننده رسانه های آزاد افغانستان یا «نی» در واکنش به اظهارات اخیر پیکارجویان طالب مبنی بر تامین امنیت خبرنگاران گفت، زمانی می‌توان به گفته‌های این گروه اطمینان کرد که این گروه یک سری شرایط را بپذیرد.

 

در اعلامیه منتشر شده از سوی این نهاد آمده است زمانی می‌توان به پیکارجویان طالبان باور کرد که آنان اجازه بدهند خبرنگاران به مناطق تحت کنترل آن‌ها سفر کنند و گزارش تهیه کنند.

در ادامه تاکید شده که این گروه باید برای جلب اطمینان افرادی را که در کشتار خبرنگاران نقش داشتند معرفی کرده و جامعه جهانی آن‌ها را بشناسند.

به باور مسوولان این نهاد اگر پیکارجویان طالب این شرایط را بپذیرند می‌توان سخن آن‌ها را باور کرد و اطمینان کرد که اظهارات آن‌ها در حد حرف نیست.

این واکنش در حالی بیان می‌شود که شیرمحمد عباس ستانکزی، معاون هیات مذاکره‌کننده پیکارجویان طالب گفته است که این گروه آمادگی تامین امنیت تمامی دیپلمات‌های خارجی، خبرنگاران و کارمندان سازمان‌های حقوق بشری را دارد.

بیشتر بخوانید:

 

امنیت تمامی دیپلمات‌های خارجیامنیت خبرنگارانپیکارجویان طالبجامعه جهانیخبرنگارانشیرمحمد عباس ستانکزیکارمندان سازمان‌های حقوق بشریمسوولانمعاون هیات مذاکره‌کننده پیکارجویان طالبنهاد حمایت‌کننده خبرنگاران افغان
نظرات (0)
افزودن نظر