صلح افغانستان محور دیدار خلیل‌زاد و رییس جمهور تاجیکستان

زلمی خلیل‌زاد، فرستاده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در تازه‌ترین سفر منطقه‌ای خود وارد تاجیکستان شده و با امام‌علی رحمان، رییس جمهور این کشور گفتگو کرد.

 

در جریان این دیدار طرفین پیرامون وضعیت صلح افغانستان مباحثی رد و بدل ساخته و همچنین روی موضوعات منطقه‌ای و جهانی نیز تمرکز کردند.

آقای رحمان تاکید ورزیده است که تاجیکستان همواره وضعیت صلح افغانستان را دنبال می‌کند و توسعه روابط چند جانبه با این کشور در مرکز توجه مقام‌های دولتی این کشور قرار دارد.

نماینده ویژه آمریکا نیز افغانستان را پلی میان آسیای میانه و آسیای جنوبی توصیف کرده و گفته است که صلح و ثبات در این منطقه سبب توسعه بازرگانی، حمل و نقل و تولیدات برای تاجیکستان و دیگر کشورهای آسیای میانه خواهد شد.

گفتنی است رییس جمهور تاجیکستان در دیدار با آقای خلیل‌زاد متذکر شده که دوشنبه همواره از برقراری امنیت در افغانستان استقبال کرده و تلاش‌های دولت این کشور برای صلح را ارزشمند می‌داند.

شایان ذکر است که طرفین در این دیدار متعهد شده اند تا از تمام ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود استفاده کنند تا کمکی به حل معضل افغانستان و بازسازی اقتصادی و اجتماعی این کشور باشد.

بیشتر بخوانید:

آسیای جنوبیافغانستان را پلی میان آسیای میانهامامعلی رحماندوشنبهرییس جمهور تاجیکستانزلمی خلیلزادصلح افغانستانصلح و ثباتفرستاده ویژه آمریکاوضعیت صلح افغانستان
نظرات (0)
افزودن نظر