کمک ۳۰۰ میلیون دالری آمریکا به افغانستان برای حفظ دستاوردهای ۲۰ ساله

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده است که علاوه بر کمک‌های مالی به افغانستان ۳۰۰ میلیون دالر اضافه نیز به این کشور کمک خواهد شد.

 

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز گذشته در صفحه توییتر خود نوشت، دولت و مجلس نمایندگان این کشور همکاری نزدیکی دارند تا بتوانند این میزان کمک مالی را تا پایان سال تهیه کنند.

آقای بلینکن خاطرنشان ساخت که این کمک از معاونت‌های ملکی وزارت خارجه و اداره توسعه بین‌المللی ایالات متحده برای افغانستان فراهم خواهند شد.

وی در ادامه افزود، کمک‌های یاد شده روی حفظ و توسعه دستاوردهای بیست ساله این کشور متمرکز است و تلاش می‌شود که دسترسی مردم افغانستان به خدمات ضروری افزایش پیدا کند، سبب رشد اقتصادی شود و با فساد و بازرگانی مواد مخدر نیز مبارزه کند.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه اطمینان داد کمک‌های مالی تعهد شده در ماه نوامبر سال جاری زودتر در دسترس افغانستان قرار خواهد گرفت تا حمایت ایالات متحده را از مردم این کشور متذکر شود.

به باور این دیپلمات آمریکایی حمایت از ظرفیت‌سازی زنان، تقویت کارشیوه‌های حل تنش‌ها و قدرتمند ساختن جامعه مدنی و رسانه‌های آزاد از اهداف اصلی و ضروری کمک‌های مالی آمریکا به افغانستان هستند.

بیشتر بخوانید:

۳۰۰ میلیون دالرآنتونی بلینکنافغانستاندولت و مجلس نمایندگاندیپلمات آمریکاییرشد اقتصادیظرفیت‌سازی زنانکمک‌های مالیوزارت خارجه آمریکاوزیر خارجه آمریکا
نظرات (0)
افزودن نظر