برنامه وزارت زراعت برای احداث هزاران هکتار باغ پسته در هرات

وزارت زراعت، آبیاری و دامداری افغانستان در تازه‌ترین اعلامیه خود گفته است که به زودی سی هزار هکتار باغ پسته را در ولایت هرات راه‌اندازی خواهد کرد.

 

به همین منظور، یک هیات فنی وزارت زراعت به ریاست محمد آقا ملاخیل، مشاور آبیاری این وزارتخانه برای بررسی چگونگی احداث این پروژه رهسپار ولایت هرات شده است.

اعضای این هیات با شماری از نمایندگان و بزرگان روستاهای منطقه دشت حوض ولسوالی انجیل دیدار کرده و پیرامون این برنامه گفت‌وگو کردند.

آقای ملاخیل در این دیدار تاکید ورزید که هدف از سفر هیات وزارت زراعت یافتن منابع آبی برای احداث سی هزار هکتار باغ پسته در منطقه دشت حوض است.

به گفته مشاور آبیاری وزارت زراعت، تیم فنی این وزارتخانه در همکاری با مردم محلی برای بررسی مناطق مختلف آبی به منطقه مورد نظر خواهد رفت که با استقبال مردم محل و بزرگان مواجه شده است.

این در حالی است که همزمان با احداث این باغ‌ها، زیره سیاه نیز در این منطقه کشت خواهد شد و به زودی کار اجرایی آن آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

آبیاریدامداری افغانستاندشت حوض هراتدشت حوض ولسوالی انجیلسی هزار هکتارمحمد آقا ملاخیلمشاور آبیاریوزارت زراعتوزارت زراعت، آبیاریولایت هرات
نظرات (0)
افزودن نظر