اتمر: ۹۰ درصد زندانیان پیکارجویان طالب در میدان جنگ هستند

محمد حنیف اتمر، وزیر امور خارجه افغانستان در دیدار با ابراهیم طاهریان فرد، نماینده ویژه ایران در امور افغانستان گفت، ۹۰ درصد زندانیان رها شده پیکارجویان طالب برای صلح،‌ اکنون در میدان جنگ حضور دارند.

 

آقای اتمر در این دیدار که پیرامون صلح افغانستان انجام شد گفت، این گروه تمامی تعهدات خود را نقض کرده و ارتباط خود را با القاعده تقویت ساخته است.

آقای طاهریان فرد نیز گزارشی از سفر هیات پیکارجویان طالب به ایران و دیدار با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه این کشور ارائه کرد.

این در حالی است که روز گذشته نیز امرالله صالح با انتشار پیامی در فیسبوک گفته بود که پیکارجویان طالب نیت نیک دولت برای رهایی زندانیان این گروه را پیروزی خود در جنگ تصور کرده‌اند.

آقای صالح تاکید ورزیده بود که دولت با هدف تسهیل روند صلح و با نیت نیک زندانیان این گروه را با دریافت تعهد کتبی برای نرفتن دوبار به جنگ رها کرد، اما رهبران این گروه آنان را بار دیگر برای نبرد فراخواندند.

بیشتر بخوانید:

ابراهیم طاهریان فرداتمرافغانستانامرالله صالحپیکارجویان طالبتهرانتوافق دوحهجنگحنیف اتمررهایی پیکارجویان طالبزندانیان طالبمذاکرات صلحنماینده ویژه ایرانوزارت خارجهوزیر امور خارجه ایران
نظرات (0)
افزودن نظر