دیدار اتمر با رییس جمهور ازبکستان؛ تقویت همکاری‌های اقتصادی محور مذاکرات طرفین

وزارت خارجه افغانستان اعلام کرد، محمد حنیف اتمر، وزیر خارجه افغانستان با شوکت میرضیایف، رییس جمهور ازبکستان دیدار و پیرامون تقویت مناسبات دو کشور صحبت کرده است.

 

آقای اتمر برگزاری نشست مشترک افغانستان با ازبکستان و پاکستان را نقطه عطف و دستاوردی بزرگ در مسیر همکاری‌های اقتصادی منطقه‌ای دانسته است.

وی در ادامه تغییر به وجود آمده در تاریخ روابط این دو کشور را ارزنده دانسته و گفت، این تغییر روی  گسترش دامنه همکاری بازرگانی، رشد اقتصادی و اتصال منطقه‌ای تاثیرگذار خواهد بود.

رییس جمهور ازبکستان نیز اعلام کرد، این کشور خواهان حفظ دستاوردهای ۱۹ سال اخیر در روند صلح افغانستان است و نسبت به گسترش روابط سیاسی، بازرگانی و اقتصادی با کابل اطمینان داد.

رییس جمهور ازبکستان خاطر نشان ساخت که دستیابی به یک نقشه راه مشترک برای پروژه راه‌آهن مزار شریف-کابل-پیشاور تحولی بزرگ در راستای اتصال منطقه‌ای است.

طرفین پیرامون راه‌اندازی کنفرانس بین‌المللی وزرای خارجه کشورهای منطقه که در آینده‌ای نزدیک با همکاری شرکای جهانی و به ابتکار ازبکستان برگزار خواهد شد نیز گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید:

ازبکستانافغانستاناقتصادیبازرگانیپاکستانپشاورخط آهنروابط سیاسیرییس جمهور اوزبکستانشوکت میرضیایفصلحکابلمحمد شاکر کارگرمزارشریفوزات امور خارجه
نظرات (0)
افزودن نظر