دولت بایدن روی تفاهمنامه صلح دوحه با پیکارجویان طالب تجدید نظر می‌کند

دفتر شورای امنیت ملی از گفت‌وگوی تلفنی میان حمدالله محب، مشاور امنیت ملی ریاست جمهوری با جک سالیوان، همتای آمریکایی خود خبر داده است.

 

در اعلامیه منتشر شده از سوی این دفتر که شب گذشته منتشر شد آمده، آقای سالیوان تاکید ورزیده که این کشور روی تفاهمنامه صلح میان واشنگتن و پیکارجویان طالب که سال گذشته میلادی به امضا رسیده تجدید نظر می‌کند.

وی در ادامه اذعان کرد، آمریکا تعهدات پیکارجویان طالب در تفاهمنامه صلح از جمله قطع ارتباط با القاعده و دیگر گروه‌های افراطی، کاهش خشونت و آغاز مذاکره با دولت افغانستان را ارزیابی می‌کند.

مشاور امنیت ملی آمریکا اطمینان داد که این کشور از روند صلح افغانستان و تلاش‌های دیپلماتیک این کشور برای گسترش روابط منطقه‌ای استقبال و حمایت خواهد کرد.

آقای سالیوان در انتهای گفته‌های خود بر لزوم حفظ دستاوردهای دو دهه افغانستان و حقوق زنان در جریان مذاکرات بین‌الافغانی تاکید ورزید.

این در حالی است که جو بایدن حکومت آمریکا را بر عهده گرفته و تا هنوز سیاست خود را در قبال افغانستان و منطقه خاورمیانه بیان نکرده است.

بیشتر بخوانید:

آمریکاالقاعدهپیکارجویان طالبتفاهمنامه صلحجک سولیوانحقوق زنانحمدالله محبخشونت‌دیپلماتیکروابط منطقه‌ایروند صلح افغانستانسولیوانشورای امنیت ملیصلحمشاور امنیت ملی آمریکاواشنگتن
نظرات (0)
افزودن نظر