صدای محکومیت حمله به هلمند توسط پیکارجویان طالب از بریتانیا بلند شد

سفارت بریتانیا در کابل با انتشار اعلامیه‌ای حمله پیکارجویان طالب به ولایت هلمند و تصرف بخش‌هایی از مرکز این ولایت را محکوم کرده است.

 

در اعلامیه این سفارتخانه آمده است که این حمله با روند فعلی در مذاکرات صلح تضاد کامل دارد و می‌تواند موجب شکست زودهنگام مذاکرات شود.

در اعلامیه سفارت بریتانیا نسبت به این حمله که ده‌ها هزار آواره به جای گذاشته و صدها غیرنظامی را کشته ابراز نگرانی شده است.

این سفارتخانه با تاکید بر اینکه جنگ و خونریزی می‌تواند چالش بزرگی برای صلح باشد، از طرف‌های درگیر به ویژه پیکارجویان طالب خواسته تا آتش جنگ را خاموش کنند.

پیش از این نیز، یوناما به نمایندگی از سازمان ملل متحد در افغانستان تاکید ورزیده بود که خشونت‌های اخیر در افغانستان زنگ خطر بزرگی برای صلح و آرامش است.

یوناما در تازه‌ترین گزارش خود پیرامون جنگ هلمند تصریح کرده بود که دستکم ۳۵ هزار نفر ظرف چهار روز گذشته به مرکز ولایت هلمند گریخته و آواره شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

پیکارجویان طالبانتلفات غیرنظامیان افغانستانجنگ هلمندجنگ هلمند طالبانخبر افغانستانخبر افغانستان جدیدخبر افغانستان جدید امروزخبر تازه هلمندخبر هلمند افغانستانسفارت بریتانیا در کابلغير نظاميان افغانستانغیر نظامی افغانستانیکشتار غیرنظامیان افغانمذاکرات بین الافغانیمذاکرات صلح افغانستانیونامایوناما افغانستان
نظرات (0)
افزودن نظر