حملات ده ماه اخیر به اماکن مذهبی صدها افغان را به خاک و خون کشانده است

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان اعلام کرده است که در ده ماه گذشته ۱۷ حمله به اماکن مذهبی و مقدس دینی انجام شده است که در نتیجه آن ۱۷۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

 

در گزارش این نهاد آمده است که این حملات شامل انتحاری، انفجار ماین و یا ترورهای هدفمند بوده است که توسط مخالفین مسلح ناشناس، پیکارجویان طالب و گروه داعش انجام شده است.

کمیسیون حقوق بشر افغانستان با اشاره به زخمی شدن دستکم ۲۷۲ نفر در این حملات تاکید کرد که در میان قربانیان پنج ملا امام مسجد و ۱۴ کودک نیز دیده می‌شوند.

این کمیسیون نسبت به تداوم این حملات در کشور ابراز نگرانی کرده و از طرف‌های درگیر در جنگ افغانستان می‌خواهد تا به حقوق بشر احترام گذاشته و از کشتار غیرنظامیان دست بردارند.

از طرفی، آمار کمیسیون حقوق بشر نشان می‌دهد که در شش ماه گذشته یک هزار و ۲۱۳ غیر نظامی جان خود را در افغانستان از دست داده و یک هزار و ۷۴۴ نفر هم زخمی شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

افغانستان خبرافغانستان خبر امروزافغانستان خبر تازه امروزافغانستان خبر جدیدافغانستان خبر های تازهاماکن مذهبیحقوق بشرحقوق بشر در افغانستانخبر افغانستانخبر افغانستان تازه امروزخبر افغانستان جدیدخبر افغانستان جدید امروزغیر نظامی افغانستان کشتهغیر نظامی افغانستانیكميسيون مستقل حقوق بشر افغانستانکشتار غیر نظامیان افغانستانکشتار غیرنظامیان افغانکمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان
نظرات (0)
افزودن نظر