وزارت معادن تلاش بسیاری می‌کند تا پروژه تاپی پیشرفت داشته باشد

وزارت معادن و پترولیم افغانستان اعلام کرده است که تلاش‌های بسیاری برای پیشبرد کار پروژه تاپی در جریان است.

 

عبدالقدیر مطفی، سخنگوی وزارت معادن به خبرنگاران گفته است که رایزنی‌های بسیاری برای هماهنگی، تامین امنیت، خرید زمین و دیگر بخش‌های اجرایی این پروژه صورت گرفته است.

آقای مطفی در ادامه تاکید ورزید که وزیر معادن در زمینه هماهنگی با شرکا و پیشرفت این پروژه کارهای بسیاری را انجام داده است.

وی افغانستان را یکی از شرکای بزرگ پروژه تاپی یاد کرده و اطمینان داد که برای تحرک اساسی در بخش‌های فنی، حقوقی و اقتصادی کارهای بسیاری در جریان است.

پروژه تاپی یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های افغانستان است که مجموعا در طول یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر گاز ترکمنستان را به پاکستان و هند انتقال می‌دهد.

به گفته وزارت معادن ۷۵۰ کیلومتر از این پروژه در خاک افغانستان قرار دارد و با عبور از ولایت‌های قندهار، فراه، هرات و هلمند سالیانه ۴۰۰ الی ۵۰۰ میلیون دالر به همراه ۵۰۰ تن متر مکعب گاز عواید برای کشور خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

افغانستان خبرافغانستان خبر امروزافغانستان خبر تازه امروزافغانستان خبر جدیدپروژه تاپیپروژه تاپی افغانستانخبر افغانستانخبر افغانستان تازه امروزخبر افغانستان جدیدخبر افغانستان جدید امروزعبد القدير مطفيوزارت معادنوزارت معادن و پترولیم
نظرات (0)
افزودن نظر