قالی افغانستان در شورای عالی اقتصاد؛ شش درصد کمک مالی برای صادرکنندگان تصویب شد

شورای عالی اقتصاد افغانستان اعلام کرده است که برای صادرات قالی‌های با کیفیت تولید داخل از طریق دهلیز هوایی، شش درصد کمک مالی اختصاص یافته است.

 

به گفته مسوولان اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری، این کار به منظور تشویق بازرگانان و صادر کنندگان و همچنین جلوگیری از قاچاق تولیدات هنری این کشور به کشورهای همسایه انجام شده است.

اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری در نظر دارد که با استفاده از این روش، بازرگانان را به سوی این صنعت هدایت کرده و شهرت گذشته قالی افغان را در جهان احیا کند.

در گذشته نیز این تولیدات از طریق دهلیز هوایی صادر می‌شدند که با شیوع ویروس کرونا این روند متوقف شد.

خاطرنشان می‌شود، از سال‌ها بدین سو، قالی افغان به پاکستان صادر شده و از آنجا پس از بسته‌بندی با نام قالی پاکستانی به کشورهای مختلف از جمله استرالیا، انگلستان و آمریکا فرستاده می‌شد.

بیشتر بخوانید:

اتاق تجارت و سرمایه گذاریاتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستاناتاق های تجارت و سرمایه گذاریافغانستان خبرافغانستان خبر تازه امروزافغانستان خبر جدیدافغانستان خبرهای جدیدخبر افغانستانخبر افغانستان امروزخبر افغانستان جدیدخبر افغانستان جدید امروزخبر افغانستان هراتدهلیز هواییدهلیز هوایی افغانستانشورای عالی اقتصادشورای عالی اقتصادیشورای عالی اقتصادی افغانستانصادر کننده فرشصنعت قالین افغانستانقالی افغانستانقالی افغانیکمک مالی
نظرات (0)
افزودن نظر