شورای امنیت ملی افغانستان: پیکارجویان طالب در دو ماه بیش از ۳۰۰ غیرنظامی را کشته‌اند

شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرده است که پیکارجویان طالب طی دو ماه پس از امضای توافقنامه صلح با آمریکا دستکم ۳۳۷ غیرنظامی را به خاک و خون کشیده‌اند.

 

دفتر شورای امنیت ملی با انتشار نموداری در توییتر خود تاکید کرده است که این گروه هیچ تعهدی برای عمل به توافقنامه صلح ندارد.

شورای امنیت ملی تصریح کرده است که پیکارجویان طالب طی دو ماه گذشته ۴۵۲ غیرنظامی را زخمی کرده و دستکم ۱۶۴ نفر را هم گروگان گرفته‌اند.

پیکارجویان طالب با انتشار اعلامیه‌ای این ادعا را تکذیب کرده و اعلام کرده‌اند که نمودار منتشر شده از سوی شورای امنیت صحت ندارد.

پیشتر نیز هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان گفته بود طی سه ماه نخست سال جاری میلادی ۵۳۳ غیرنظامی کشته شده‌اند که در این بین ۱۵۰ نفر کودک هستند.

بیشتر بخوانید:

پیکارجویان افغانستانپیکارجویان طالبانتوافقنامه صلح طالبانتوافقنامه صلح طالبان با امریکاتوافقنامه صلح طالبان و امریکاخبر افغانستانخبر افغانستان امروزخبر افغانستان جدیدسازمان ملل متحدشورای امنیت ملیشورای امنیت ملی افغانستانصلح افغانستانصلح افغانستان با طالبانطالبانغير نظاميان افغانستانغیر نظامی افغانستان کشتهکشتار غیر نظامیان افغانستان
نظرات (0)
افزودن نظر