گزارش نیکی آسیا از تهدید داعش بر غرب از طریق افغانستان

رسانه نیکی آسیا در تازه‌ترین گزارش خود که پس از تسلط طالبان بر افغانستان منتشر شده نوشته است که دستگاه تبلیغاتی داعش در افغانستان به شدت قدرتمند شده است.

در گزارش این رسانه هشدار داده شده که تهدید داعش از افغانستان بر غرب سایه انداخته و نگرانی از حملات داعش از افغانستان به منطقه افزایش یافته است.

به گفته نویسندگان این گزارش، نگرانی از حملات داعش افزایش یافته و مقامات این گروه در بالاترین سطوح زنگ خطر را در منطقه به صدا درآورده‌اند.

نیکی آسیا گفته است، پس از قدرت گرفتن طالبان در افغانستان در سال ۲۰۲۱، گروه داعش تبلیغات و تولیدات رسانه‌ای خود را به شدت افزایش داده و دامنه وسیع‌تری از محتوای صوتی، تصویری و چاپی را پخش می‌کند.

نویسنده تاکید کرده که شاخه خراسان داعش بیشتر از هر شاخه دیگری به زبان‌های مختلف تبلیغات خود را انجام می‌دهد و در حالی که تا پیش از سرنگونی کابل به دست طالبان این گروه تنها روی مناطق محلی تمرکز داشت، اکنون روندهای ژئوپولتیک مربوطه به قدرت‌های بزرگ را در نظر دارد.

این در حالی است که طالبان هرگونه حضور گسترده داعش در افغانستان را تکذیب کرده و مدعی شده‌اند که دستگاه تبلیغاتی غرب و آمریکا در حال بزرگنمایی داعش در افغانستان هستند.

بیشتر بخوانید:

افغانستانداعش
نظرات (0)
افزودن نظر