مسمومیت سریالی دختران در ایران ادامه دارد؛ به ۸۰ مکتب در یک روز حمله شد

براساس آمار منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، روز گذشته دستکم ۸۰ مکتب دخترانه در سراسر ایران هدف حملات شیمیایی خفیف قرار گرفته و دختران دانش‌آموز مسموم شده‌اند.

در ویدیوهای منتشر شده دیده می‌شود که دانش‌آموزان تقریبا در ۸۰ مکتب در ولایت‌های تهران، خوزستان، لرستان، خراسان، فارس، اصفهان و چندین ولایت دیگر هدف حمله شیمیایی و مسمومیت قرار گرفته‌اند.

در عین حال، مقام‌های درمانی شهرهای مختلف ایران نیز وجوود علائم مسمومیت بر اثر حملات شیمیایی با گاز به دانش‌آموزان را تایید کرده‌اند.

حبیب حی‌بر، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز روز گذشته گفت، تعداد دانش‌آموزان مسموم شده در مکتب دخترانه خیام به ۴۰ نفر رسیده که از این بین تنها ده نفر ترخیص شده‌اند و سایر دانش‌آموزان بستری هستند.

وی در ادامه افزود، شمار دانش‌آموزانی که روز گذشته در شهرهای ولایت خوزستان هدف حملات شیمیایی قرار گرفته و به شفاخانه‌ها انتقال یافته‌اند به ۷۰۰ نفر رسیده است.

این حملات در حالی در ایران پیاده شده که در خلال سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۱ که طالبان در افغانستان قدرت گرفتند، این گروه نیز حملات مشابهی را به مکاتب دخترانه انجام می‌داد و رفته رفته به بمب‌گذاری‌های خونین آن را تغییر داد.

بیشتر بخوانید:

نظرات (0)
افزودن نظر