طالبان خطاب به شهروندان افغان: زندگی خود را در راه قاچاق از بین نبرید!

وزارت امور خارجه طالبان در واکنش به انتشار خبر کشته و مصدوم شدن ده‌ها شهروند این کشور در بلغارستان گفته است که شهروندان نباید زندگی خود را با انتخاب راه‌های غیرقانونی و قاچاقی مهاجرت به خطر بیندازند.

این وزارتخانه در اعلامیه خود به خانواده‌های قربانان این رویداد تسلیت گفته و یادآور شده است که ۱۸شهروند افغان در یک وسیله سربسته برای سه روز گیر مانده و در اثر گرسنگی، تشنگی و خفگی جان‌های خود را از دست داده‌اند.

این وزارتخانه از نهادهای بین‌المللی به ویژه کشور بلغارستان خواسته تا قاچاقچیان انسان را که همواره باعث مرگ انسان‌ها می‌شوند بازداشت کرده و به پنجه عدالت بسپارند.

پولیس بلغارستان گفته است که یک ساکن محلی از توقف یک کامیون رها شده در ۲۰ کیلومتری شهر صوفیه خبر داده است و پس از رسیدن نیروهای پولیس مشخص شده که ۵۲ پناهجوی افغان به صورت غیرقانونی در زیر چوب‌هایی که توسط این کامیون منتقل می‌شد پنهان شده بودند.

گفته شده که شماری از این پناهجویان به دلیل محدود شدن تنفس ۱۲ ساعت پیش از رسیدن نیروهای پولیس و امدادی جان خود را از دست داده بودند و سایر افراد نیز برای چندین روز چیزی برای خوردن نداشتند.

این در حالی است که طالبان از اصلی‌ترین عوامل در افغانستان شناخته می‌شوند که به دلیل جنگ ۲۰ ساله در کشور بسیاری از جوانان را به صورت مستقیم و غیرمستقیم از کشور فراری داده و آواره کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

شهروندان افغانقاچاق
نظرات (0)
افزودن نظر