طالبان از پیشرفت چشمگیر ساخت مجتمع‌های مسکونی در کابل خبر می‌دهد

مقام‌های طالبان در نشست وزارت شهرسازی و اراضی این گروه از پیشرفت قابل قبول در روند ساخت مجتمع‌های مسکونی در ولایت کابل خبر دادند.

عبدالسلام حنفی، معاون دوم ریاست‌الوزرای طالبان در این نشست از فعالیت‌های این وزارتخانه قدردانی کرده و گفت، پروژه‌های رهایشی قطر، نیله باغ، شهرک پیروزی و کابل جدید جزو پروژه‌های بزرگ حکومت سرپرست آن‌ها است.

آقای حنفی گفت، این گروه برای حل چالش‌های آموزگاران و آوارگان داخلی برنامه‌هایی در دست دارد که با پایان کار شهرک‌های رهایشی، بخش زیادی از چالش‌ها در زمینه مسکن برطرف خواهد شد.

حمدالله نعمانی، سرپرست وزارت شهرسازی و اراضی افغانستان نیز گفت، پروژه پیروزی در سال ۱۳۸۳ برنامه‌ریزی شده بود، اما تا هنوز کار آن شروع نشده که با همکاری شرکت بیجینگ و ننگرهار روند فعالیت آن آغاز شده است.

در عین حال، مسوولان وزارت شهرسازی طالبان در این نشست خواستار افزایش بودجه و صلاحیت این وزارتخانه در زمینه اجرای فعالیت‌های اداری ولایت‌های مختلف شدند.

عبدالله اکبری، رییس شهرسازی طالبان برای ولایت هرات نیز گفت، برای بهبود و تسریع در کار پروژه‌ها در مرکز و ولایت‌ها، همکاری ویژه‌ای از سوی طالبان نیاز است.

این در حالی است که با قدرت گرفتن طالبان در افغانستان، شمار افراد آواره شده و بی مسکن افزایش زیادی یافته است.

بیشتر بخوانید:

طالبانکابلمجتمع‌های مسکونی
نظرات (0)
افزودن نظر