ضربات پی در پی پاکستان به صادرات افغانستان در دوران بحران کرونا

اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان اعلام کرده است که در جریان همه‌گیری ویروس کرونا نزدیک به ۶۰ درصد از میزان صادرات این کشور کاسته شده است.

 

خانجان الکوزی، عضو هیئت مدیره اتاق تجارت و صنایع وضعیت برحال را نگران کننده خواند و افزود، انتشار ویروس کرونا و مسدود شدن مرزهای بازرگانی از سوی پاکستان صادرات را متحمل شدیدترین خسارات کرده است.

وی تاکید ورزید که وزارت صنعت و تجارت هنوز نتوانسته چالش‌های بازرگانان را برطرف سازد و یا حتی با کشورهای همسایه در این خصوص به توافق برسد.

این عضو هیئت مدیره اتاق تجارت و صنایع تصریح کرد که اختلافات میان افغانستان و پاکستان، تعرفه بالای گمرک از سوی اسلام آباد و محدودیت‌های کرونا، کالاهای بازرگانان را فاسد کرده است.

با این حال مقام‌های وزارت صنعت می‌گویند که تلاش برای از سرگیری فعالیت بازرگانی به صورت عادی با پاکستان جریان دارد و تاکنون ۲۰ هزار تن کالا نیز صادر شده است.

بیشتر بخوانید:

اتاق تجارت و سرمایه گذاریاتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستانافغانستان خبرافغانستان خبر امروزانتشار ویروس کروناخانجان الکوزيخبر افغانستانخبر افغانستان تازه امروزخبر افغانستان جدیدصادرات افغانستانصادرات افغانستان به پاکستانویروس کرونا
نظرات (0)
افزودن نظر