زنان افغان در هرات بازار ویژه بانوان راه‌اندازی کردند

شماری از زنان تجارت‌پیشه در ولایت هرات، بازار ویژه تولیدات بانوان را در این ولایت راه‌اندازی کرده‌اند.

این زنان تاکید دارند که وضعیت اقتصادی در کشور بسیار نامطلوب و سخت است و آن‌ها تلاش می‌کنند که کار و بار خود را رونق بدهند.

دکانداران زن در این بازار می‌گویند که اگر مفادی از این بازار به دست بیاورند، آن را با خانواده خود شریک می‌کنند و از اینکه می‌توانند برای خود کار کنند افتخار می‌کنند.

به گفته مسوولان برپایی این بازار، بیشتر از  ۳۰ زن و دختر تجارت‌پیشه در این بازار فعالیت دارند و اکثر آن‌ها نان‌آور خانواده خود هستند.

در عین حال، اتاق تجارت و صنایع زنان در حوزه غرب افغانستان می‌گوید، پیوستن زنان به فعالیت‌های بازرگانی در افغانستان بسیار دلگرم‌کننده است.

نرگس هاشمی، رییس اتاق تجارت و بازرگانی زنان می‌گوید، بیشتر دکان‌هایی که در این بازار ویژه بانوان قرار دارند تولیدات خیاطی هستند و در بخش لباس زنانه، تشریفات مجالس و صنایع دستی فعالیت می‌کنند.

ساکنان هرات نیز بر این باورند که راه‌اندازی این بازار ویژه بانوان اقدام بسیار خوبی بوده و زنان می‌توانند با آرامش و راحت خرید خود را به ویژه در بخش لباس انجام دهند.

براساس آمارهای ارائه شده از سوی اتاق تجارت و صنایع زنان در حوزه غرب، بیشتر از یک هزار و ۵۰۰ نفر از زنان و دختران در این ولایت مصروف فعالیت‌های بازرگانی هستند و علاقه به بازار و کار در میان آن‌ها افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید:

افغان در هراتزنان
نظرات (0)
افزودن نظر