روز جهانی بحران غذا؛ صدها میلیون‌ها نفر در ناامنی غذایی هستند

برنامه جهانی غذا پیش‌بینی کرده است که در جریان سال ۲۰۲۳ بیشتر از ۳۴۵ میلیون نفر در ناامنی غذایی باشند که نشان‌دهنده افزایش ۵۰ فیصدی تعداد گرسنگان جهان در مقایسه با سال ۲۰۲۰ است.

این نهاد که به مناسبت روز جهانی بحران غذا اطلاعیه‌ای منتشر ساخته گفته است که درگیری بزرگ‌ترین عامل گرسنگی در سراسر جهان است، به نحوی که ۷۰ فیصد از گرسنگان جهان در مناطقی هستند که درگیری، جنگ و خشونت جریان دارد.

در این اطلاعیه خاطرنشان شده که افزایش خیره‌کننده ۲۰۰ میلیون نفری تعداد گرسنگان در جهان مربوط به مقایسه سطوح قبل از همه‌گیری کرونا است.

در این گزارش اذعان شده که بیشتر از ۹۰۰ هزار نفر در سراسر جهان برای زنده ماندن در شرایط قحطی می‌جنگند که بیشتر از ده برابر پنج سال پیش است.

این برنامه در انتهای اطلاعیه خود از جامعه جهانی خواسته تا برای پاسخ فوری به این وضعیت آمادگی بگیرد و نباید وعده‌های خود برای پایان گرسنگی و سوء تغذیه تا سال ۲۰۳۰ را زیر پا بگذارد.

این در حالی است که میلیون‌ها نفر در افغانستان پس از روی کار آمدن طالبان با قطحی، بیکاری، فقر و گرسنگی حاد مواجه شده‌اند که همه‌روزه کمک‌های غذایی از سازمان‌های بین‌المللی دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

روز جهانی بحران غذا
نظرات (0)
افزودن نظر